یک روز خوب میاد

بلاخره یک روز خوب میاد شکی درش نیست

یک روز خوب میاد

بلاخره یک روز خوب میاد شکی درش نیست

ساخت 6 فیلتر آب برای تصفیه آب شور به شیرین

دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶ ق.ظ


فیلتر تصفیه آب شور دریاها توسط دانشمندان منچستر

 

تصفیه آب شور به شیرین

 

مساله آب چیزی ست که همواره باعث نگرانی انسان های تمام اعصار بوده و به عنوان یکی از حیاتی ترین نیاز های انسان برای بقا، جنگ های بسیاری را باعث شده است. در ادامه همین تلاش بشر برای دسترسی به آب شیرین، دانشمندان موفق به ابداع نوعی فیلتر شده اند که با استفاده از ماده جادویی گرافین ساخته شده و قادر است با تصفیه آب شور و جداسازی مولکول های نمک موجود در آب دریا، آب را برای آشامیدن مناسب گرداند.

گرافین برای اولین بار در سال 2004  توسط دو تن از پروفسورهای فیزیک دانشگاه منچستر به نام های آندره گایم (Andre Geim) و کنستانتین نووسلوف (Konstantin Novoselov) کشف گردید و توسط رسانه ها نام ماده شگفت انگیز را به خود گرفت.

پیشنهاد اپوایس: تکنولوژی ELM دارپا (DARPA)، ساخت ساختمان با مصالح زنده و قابل رشد
ابداع فیلتر تصفیه آب با استفاده از گرافین توسط محققان دانشگاه منچستر
و حالا محققانی از دانشگاه منچستر غشایی از اکسید گرافین ایجاد نموده اند که قادر است نانوذرات و مولکول های آلی را فیلتر نماید و به عنوان فیلتری برای تصفیه آب های شور عمل نماید. نمونه های اولیه ایجاد شده توسط این محققان تنها قادر به فیلتر نمودن ذرات درشت تر نمک بود اما در نمونه های بعدی با افزودن دیواره ای از اپوکسی رزین (epoxy resin)به هر دو طرف غشا، آنها موفق به توقف نمودن نشت دانه های ریزتر نمک شدند.

بر طبق ادعای WaterAid در حال حاضر در جهان از هر 10 نفر 1 نفر از آب غیرقابل شرب برای آشامیدن استفاده میکند و بر اساس آمار های سازمان ملل متحد تا سال 2025، چهارده درصد از جمعیت کره زمین با مساله دسترسی و عرضه آب دست و پنجه نرم خواهد کرد.

پیشنهاد اپوایس: تکنولوژی جدید اسکن MIT، کتب قدیمی را بدون نیاز به گشودن صفحات میخواند
علاوه بر اینها تغییرات آب و هوایی در حال شکل گیری بر روی کره زمین احتمالا سبب خواهد شد توجه کشور های بیشتری به سرمایه گذاری در زمینه تکنولوژی تصفیه آب های شور جلب شود.

اگرچه برای رسیدن به مرحله تولید مقرون بصرفه فیلترهای تصفیه آب اقدامات و کارهای بیشتری باید صورت پذیرد این اختراع، خود گامی بسیار مهم و اساسی در زمینه تصفیه آب که یکی از ضروری ترین عناصر حیات بشریست به شمار می آید.

منبع :http://appvice.ir/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۲
mohamad mosavi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی