یک روز خوب میاد

بلاخره یک روز خوب میاد شکی درش نیست

یک روز خوب میاد

بلاخره یک روز خوب میاد شکی درش نیست

معرفی خصوصیات و رفتار های جالب گربه های پرشین

دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۲۷ ب.ظ


گربه پرشین کت

 


گربه پرشین ( Persian cat ) یک حیوان خانگی دوست داشتنی و گران بها است. موهای بدنی این گربه دراز است و به صورت تک رنگ و دورنگ تمام پوستش را فراگرفته است. اولین پیدایش گربه پرشین در مناطق بین النهرین ( ایران باستان ) بوده است.

در کل دنیا گربه پرشین را یک نژاد گربه ایرانی می نامند و حتی برخی از کشورها آن را گربه شیرازی نیز می خوانند زیرا زادگاه اصلی این گربه در ایران باستان بوده است.

با توجه به بررسی هایی که صورت گرفته گربه پرشین ایرانی در سال ۲۰۱۴ میلادی دومین گربه محبوب در کل دنیا معرفی شده است.

این گربه یک گربه ی آرام  مودب می باشد که نگهداری از این گربه تا حدودی سخت است و ممکن است که شما را اذیت کند، ولی قبل از خرید گربه پرشین باید تمامی خصوصیات و مشخصات این گربه ایرانی و ملوس را بخوانید و به تمامی نقاط قوت و ضعف این گربه آشنایی پیدا کنید.

 

ویدیویی زیبا از گربه پرشین سفید بازیگوش و بانمک ایرانی

 

اطلاعات و مشخصات نژاد گربه پرشین
محبوبیت (2014)    #2
نام    پرشین | Persian
اسم های دیگر    Longhair, Persian Longhair, Shiraz, Shirazi
ملیت    ایران
اندازه    متوسط تا بزرگ
پوست    موهای براق , دراز و ابریشمی
گربه بغل    بله
طول عمر    14 - 15 سال
خصوصیات    مهربان
وفادار
آرام
ساکت
وزن    میانگین وزن : 3.5 تا 6 کیلوگرم
رنگ    سفید
آبی
سیاه
سرخ
کرمی
شکلاتی
بنفش
قیمت    میانگین 1000$ - 1500$ دلار
گربه پرشین سفید
گربه پرشین سفید
بیشتر بخوانید : معرفی نژاد گربه  اسکاتش فولد

ویژگی ها و خلق و خو گربه پرشین
قدرت سازگاری    
سطح عاطفه    
دوستی با بچه ها    
گربه پرشین رابطه چندان خوبی با بچه ها ندارد ، گربه پرشین یک گربه آرام و ساکت است و این گربه مناسب خانه های شلوغ و پر سر و صدا نیست و رابطه خوبی با بچه های شلوغ ندارد.
البته زمانی که بچه مودب باشد و گربه را اذیت نکند یا در خانه سگی باعث ناراحتی و اذیت گربه نشود این گربه ایرانی کاملا مناسب خانه شما است.
دوستی با سگ    
سطح انرژی    
نیاز به مراقبت    
نژادگربه پرشین نیاز به مراقبت زیادی دارد و شما هر روزه به زیبایی و موهای گربه رسیدگی کنید. در کنار رسیدگی کردن به موها به مشکلات سلامتی آن نیز دقت کنید.
مشکلات سلامتی    
این نژاد گربه ایرانی به دلایل نژادی و فعالیت کمی که دارد مستعد تعداد زیادی از بیماری ها می باشد که ممکن است هزینه های زیادی را برای شما بوجود آورد. توصیه می شود که بعد از خرید این گربه حتما به بیمه حیوانات مراجعه کنید.
هوش و وزیرکی    
ریزش مو    
ریزش مو در این گربه ها بسیار زیاد است و شما باید هر روزه به موهای این گربه رسیدگی کنید و آن را شانه بزنید تا از ایجاد بیماری و آفت بین موهای این گربه جلوگیری کنید.
نیاز به تعامل    
صمیمی بودن با غریبه ها    
میو میو کردن    
صدای گربه پرشین بسیار زیبا و آرام است و این گربه زیاد صدا نمی کند .
 

تاریخچه پیدایش
پرشین کت یک نژاد از گربه هایی می باشد که تاریخچه و تمدن طول و درازی دارند. جای تعجب نیست که تعداد افراد زیادی این گربه را دوست دارند ، چون فرم بدنی و مو های این گربه ایرانی کاملا منحصر بفرد است.

نسل و تاریخچه اصلی این گربه به مناطق بین النهرین برمی گردد که در آن زمان دست ایرانیان بوده است بخاطر همین نام پرشین کت را گرفته است.

با احتمال زیاد علت دراز شدن موهای گربه پرشین کت ، جهش طبیعی بوده است. زیبایی است. گربه باعث شده است که در قرن ۱۷ فردی که جایزه نوبل را گرفت و همچنین گردشگر جهانی پیتر دلا وال نظرشون به این گربه جلب شد به گونه ای که از زیبایی و نژاد گربه پرشین کت متحیر ماندند.

اولین بار در سال ۱۶۲۶ گربه های مودراز وارد اروپا شدند. و مردم استقبال کردند.

گربه ها اغلب دارای رنگ های شفاف و پوست و خز زیبا بودند. گربه پرشین کت جز آن دسته از حیوانات خانگی است که در چندین رنگ وجود دارد برخی از آن ها تک رنک هستند و برخی دیگر نیز دورنگ هستند.

برای مشاهده تصاویر و عکس گربه ایرانی پرشین می توانید روی لینک کلیک کنید.

در اواخر قرن بیستم که گربه ها به یک حیوان خانگی محبوب تبدیل شده بود ، نگهداری و پرورش گربه های مو دراز نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت. گربه های مو دراز از ایران ، ترکیه ، افغانستان گربه های مودراز را جمع کردند و آن ها را نژاد گربه های آسیایی خواندند.

مرکزی وجود داشت که توانست از نژاد های مختلف این گربه ها ، نژاد های جدیدی بدنیا بیاورد. در سال ۱۸۷۱ توانستند چندین گربه شبیه به پرشین کت بدنیا بیاورند.

بچه گربه پرشین
بچه گربه پرشین
بیشتر بخوانید » معرفی  گربه وحشی بنگال

درباره گربه پرشین
گربه پرشین کت در زمان های گذشته به عنوان یک حیوان خانگی محبوب خوانده می شد ، همچنین این گربه ، جزو گربه های دوست داشتنی ملکه ویکتوریا بوده است . در عصر ملکه ویکتوریا گربه ایرانی پرشین دارای نام و آوازه ای دیگر بود.

ملکه ویکتوریا همیشه در برخورد با هر حیوانی بسیار آرام و مهربان برخورد می کرد.

گربه پرشین کت یک نژاد انتخابی بوده است و تمامی خصوصیات فیزیکی در طی نسل ها تغییر یافته است. موهای دراز ، بینی کوچک ، صورت کوتاه ، چشم های بزرگ و بدن تنومند از ویژگی هایی است که این گربه توانسته است کسب کند.

گربه ایرانی پرشین در اواخر قرن ۱۹ وارد اروپا شد و این گربه به دلایل خصوصیات ظاهری بسیار سریع محبوب شد و توانست در کمتر از نیم قرن بیشترین نژاد در حال پرورش گربه در اروپا تبدیل شود.

گربه پرشین همیشه بخاطر زیبایی و رفتار مودبانه ای که داشته ، قابل تحسین بوده است.

 

خصوصیات و رفتار
گربه ایرانی پرشین ، یک حیوان خانگی محترم ، مودب و آرام شناخته می شود. این گربه می تواند از نشسته روی مبل و نظاره کردن محیط اطراف لذت ببرد. این گربه بهترین محل برای نشستن و خوابیدن را خودش انتخاب می کند.

پرشین کت به اهل خانه بسیار مهربان و صمیمی است و می تواند با آنها بازی کند و از این کار لذت ببرد ، اما در مقابل افراد مهمان و ناشناس چندان راحت نیست.

این گربه ایرانی دوست دارد که بچه ها بازی کند ، دنبال کالسکه آنها بدود ، در خانه شلوغی کند ، البته باید مکان کافی برای بازی این حیوان خانگی باشد. گربه پرشین می تواند با دیگر حیوانات خانگی مثل سگ و… در صلح زندگی کند.

گربه پرشین برای آن دسته از افرادی است که دوست دارند خانه ای آرام داشته باشند. البته در حین آرامش گربه ایرانی پرشین می تواند باعث تغییراتی در خانه شود و به زندگی آنها مزه دهد.

صدای این گربه بسیار زیبا و دلنشین است ، تن صدایی شبیه به صدای گربه های دیگر ندارد و گوش آزار نیست. که نیازهای خود را بیان میکند. مثل ( غذا ، بازی کردن ، جلب توجه )

از گریه پرشین بعید است که بر روی تاقچه یا رو کابینت آشپزخانه بپرد ، یا روی یخچال بشیند. این گربه به محیطی که به آن می دهیم قانع است و زمانی که ما در بیرون از خانه هستیم این گربه روی صندی یا روی تخت دراز خواهد کشید و منتظر ما خواهد بود که برگردیم.

گربه پرشین اصل
گربه پرشین اصل
بیشتر بخوانید : مشخصات گربه آمریکن شورت هیر

سلامت و بهداشت
هر دو نوع گربه اصیل و نژاد ترکیبی ( دورگه ) ، مشکلاتی به همراه خود دارد. که در گربه پرشین کت نیز مشکلات سلامتی وجود دارد ، اغلب مشکلات این گربه مربوط به ساختار صورت آن می شود.

تنفس پر سر و صدا و همراه با سختی به دلیل سوراخ های کوچک بینی
مشکل دندانی ، دندان های این حیوان خانگی با یکدیگر همخوانی ندارند
گریه کردن
موقعیت قرار گیری چشم ها
حساس به گرما
بیماری کلیوی ( پلی کیستیک )
Seborrhea oleosa ، یک بیماری پوستی است که باعث خارش ، قرمزی و ریزش مو می شود
 

نظافت و نگهداری
این گربه ایرانی با دارا بودن خصوصیات فیزیکی همچون سر بزرگ ، گوش های کوچک ، صورت پهن ، گردن و پاهای کوتاه اما کلفت همره با پنجه های قوی یک گربه خاص است.

پوست مودار بلند و ضخیم ، براق با یک بافت خوب ، ظاهر پرشین کت را متغییر می سازد. پوست های اطراف گردنش چند حلقه می باشد و ساختاری ضخیم برای گربه می سازد. دم این گربه کوتاه و زیبا همانند یک قلمو است.

گربه پرشین در روز ممکن است گه چندین بار گریه کند ( سرازیر شدن آب از چشم ) ، برای جلوگیری از ایجاد خال در زیر چشم بهتر است که هر روز با یک دستمال تمییز اطراف چشم گربه را تمییز کنیم.

البته شستن دندان های حیوانات خانگی اعم از سگ و گربه برای سلامت آنها و اعضای خانواده بسیار ضروری می باشد. بهتر است که هر روزه دندان ها را پاک کنیم یا حداقل هفتگی یک بار مسواک بزنیم.

فکر خوبی است که گربه پرشین کت را در خانه مراقبت کنیم. زیرا نگهداری یک حیوان خانگی می تواند هم برای شما و هم برای آن حیوان بسیار مفید باشد. مواظب نبودن از پرشین کت با رها کردن آن در بیرون از خانه احتمال ربوده شدن یا تصادف کردن آن بسیار زیاد است.

اگر مطالب ما را پسند کردید ، لطفا این مقاله را برای دوستان خود نیز ارسال کنید.

ترجمه و گرد آوری شده توسط مجله تخصصی سگ و گربه هاپ میو

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۲
mohamad mosavi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی