یک روز خوب میاد

بلاخره یک روز خوب میاد شکی درش نیست

یک روز خوب میاد

بلاخره یک روز خوب میاد شکی درش نیست

بیوگرافی جدیدی از هومن سیدی

پنجشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۳۰ ب.ظ

زندگی هنری هومن سیدی

زندگی هنری

عکس هومن سیدی در تئاترهای مشروطه بانو و همسایه آقا که اثرهای حسین کیایی بودند، بازی کرد. او در سریال های تلویزیونی راه بی پایان (به کارگردانی همایون اسعدیان)، تا ثریا به کارگردانی سیروس مقدم)؛ و تله فیلم های اگر باران ببارد و سایاب (ساخته روح الله حجازی) به ایفای نقش پرداخت.

از سایر کارهای هنری او می توان به فیلم های: نیمرخ ها (به کارگردانی ایرج کریمی)، خط ویژه (ساخته مصطفی کیایی)، در مدت معلوم، شب بیرون، مصادره و مادری اشاره کرد.

او جایزه بازیگری از انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران را دریافت کرد، و توانست در سی و سومین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در بخش سودای سیمرغ، برای فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» به خود اختصاص دهد.

 

تجربه های کارگردانی

هومن سیدی توانست جوایز متعددی را از جشنواره فیلم کوتاه تهران برای فیلم های «۳۵ متری سطح آب» و «دندان آبی» کسب کند.

هومن سیدی نویسنده و کارگردان تئاتر روایت ناتمام یک فصل معلق بود. او در سال ۸۹ نخستین فیلم بلند خود را به نام «آفریقا» کارگردانی کرد، نویسنده و تدوینگر اثر نیز خودش بود و آزاده صمدی (همسر سابقش) به عنوان بازیگر نقش اول زن در آن بازی کرد. این فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر در قسمت آثار ویدئویی توانست «جایزه بهترین فیلم» و «بهترین بازیگر نقش اول زن» را به خود اختصاص دهد. منتقدان سینمای ایران، فیلم آفریقا را جزو آثار سینمای نئو نوآر ایران برشمردند. بعضی از منتقدان هومن سیدی را دنباله رو سبک اصغر فرهادی البته با قاب بندی و دکوپاژ متفاوت و غیر کلاسیک می دانند.

فیلم هایی که کارگردانی آن ها را هومن سیدی بر عهده داشته، عبارت اند از: سیزده، آفریقا، خشم و هیاهو، اعترافات ذهن کوچک من، مغزهای کوچک زنگ زده.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۱
mohamad mosavi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی